• This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

S-a mai incheiat o etapa din Campionatul Romanian SuperBike, de data aceasta una plina cu peripetii. Circuitul Hungaroring in complot cu vremea instabila ne-au pregatit surprize peste surprize, unele placute altele mai putin placute. Prima zi a fost excelenta atat din punct de vedere meteorologic cat si din punct de vedere al rezultatelor pilotilor care se imbunatateau dupa fiecare sesiune de antrenamente. Din a doua zi lucrurile au inceput sa se schimbe, norii si-au luat locul cuvenit iar stropii de ploaie nu au intarziat sa apara. In fiecare boxa se simtea agitatia, toti incercau sa anticipeze si sa-si pregateasca motocicletele pentru cursele ce urmau sa se desfasoare pe ploaie.

La inceputul andurantei pista era aproape uscata dar mai existau portiuni umede ce le-au dat de cap participantilor, mai ales celor care au ales pneuri slick, astfel incat din 25 de echipe inscrise au ramas doar 13 finaliste. Din cauza vremii instabile au avut de suferit si pilotii echipei  BGS Mario Plaza FireMotorSport. Atat Costin Oprea cat si Ionut Mistode au cazut dar din fericire transponderul a fost adus in timp record astfel incat cursa a fost continuata cu succes iar cei trei, Liviu Dumitrescu, Ionut Mistode si Costin Oprea au terminat pe locul 2 la general fiind prima echipa romaneasca din clasament. Incidente din cauza vremii au avut si pilotii celorlalte echipe romanesti, Octavian Negrea, coechipierul Amckart Racing Team a cazut in primele tururi iar Bogdan Popovici a adus 3 cazaturi consecutive pentru 33 Team. Chiar si cu aceste dificultati intampinate echipele romanesti au terminat cu rezultate foarte bune.

Ziua programata curselor SuperBike si SuperSport a fost cu totul imprevizibila. Competitile au fost amanate, intrerupte, pilotii nu stiau ce setari si ce cauciucuri sa foloseasca pentru motociclete...toate bineinteles din cauza vremii instabile. Jumatate de ora ploua, mai mult burnita, apoi doua ore ploaia se oprea, timp suficient pentru a se forma o mazga ce acoperea pista si o facea sa-si piarda aderenta. Cu o saptamana in urma pe circuitul Hungaroring a avut loc o cursa formula 3, cauciucurile masinilor lasand un strat gumos. Acesta in combinatie cu stropii de ploaie au transformat pista intr-un patinoar.

Chiar inainte de startul primei curse SuperBike pilotii Ionut Mistode si Daniel Vargolici au intampinat dificultati. In turul de incalzire Ionut Mistode a descoperit probleme tehnice si a fost nevoit sa se intoarca la boxa pentru remedierea lor iar Daniel Vargolici a cazut din cauza unei portiuni acoperite cu ulei. Aceasta intamplare a facut sa decaleze programul cu cel putin 20 de minute. Dupa start cursa era condusa de Gunter Zochling urmat de pilotul roman Ionut Mistode. Din nefericire cei doi au cazut, Zochling fiind primul iar la cateva tururi a fost urmat de Mistode; acest fapt a adus cateva rasturnari de situatie in clasament. Nu atat de nefericita a fost competitia pentru Liviu Dumitrescu, el terminand pe locul patru la general si pe doi in clasamentul Romanian SuperBike.

Cea de-a doua cursa SuperBike a fost la fel de palpitanta ca si prima. Pista incepuse sa se usuce, toti pilotii erau indecisi in alegerea cauciucurilor iar acest lucru s-a vazut cu fiecare tur ce trecea. Cei ce au ales cauciucuri intermediare sau slick au avut probleme cu aderenta, neputand tine pasul cu pilotii care au optat pentru cele de ploaie. Aceeasi greseala a facut-o si Ionut Mistode care din pacate nici in cea de-a doua cursa nu a putut termina in primele 3 pozitii. Norocul a fost insa de partea pilotului roman Liviu Dumitrescu care a terminat pe pozitia a treia in Romanian SuperBike.

Imprevizibilul a continuat si la cursa SuperSport care s-a impartit in doua manse. Startul s-a dat la ora 12 iar steagul rosu s-a ridicat dupa numai 4 tururi din cauza accidentului suferit de pilotul Ionel Pascota care a lasat urme de ulei astfel incat competitia nu se mai putea desfasura in conditii de siguranta fiind necesara oprirea ei.

Rezultatele primei parti erau satisfacatoare pentru Octavian Negrea el aflandu-se pe al doilea loc dupa italianul Andrea Muraca. Ionel Pascota se situa pe a treia pozitie, in spatele lui la mica distanta se afla Catalin Cazacu. Restartul competitiei pentru celelalte 8 tururi ramase s-a dat cu mare intarziere, imediat dupa a doua cursa SuperBike. Ca si acolo, pilotii categoriei SuperSport au intampinat aceeast nehotarare in alegerea pneurilor si aceleasi probleme din cauza vremii si mai ales din cauza aderentei scazute a pistei. In schimb aici cei care au ales cauciucuri intermediare au avut de castigat, circuitul era aproape uscat, doar pe mici portiuni inca era umezeala.

La finalul competitiei SuperSport clasamentul este urmatorul: 1. Catalin Cazacu, 2. Andrea Muraca, 3. Octavian Negrea.

La SuperBike primii clasati sunt urmatorii: 1. Andrea Francescotti, 2. Liviu Dumitrescu, 3. Iulian Soros.

Clasamentul de mai sus are in vedere doar pilotii care puncteaza in Campionatul Romanian SuperBike.

Acestea fiind zise, dupa un weekend greu si obositor pentru toata lumea asteptam urmatoarea etapa ce se va desfasura pe circuitul de la Most. Mult succes pilotilor!

 

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Se apropie cu pasi grabiti a treia etapa din campionatul Romanian SuperBike, eveniment la care sunt asteptati peste 200 de sportivi. Aceasta  competitie se va desfasura in perioada 19-21 iunie in Ungaria pe circuitul Hungaroring.

Pista se afla la 19 km de centrul orasului Budapesta, mai precis in localitatea Mogyorod. Datorita amplasamentului strategic intr-o vale naturala aceasta ofera spectatorilor o vizionare excelenta, aproape 80% din suparafata totala se poate vedea din orice punct.

Lungimea liniei de start-finish este de 788 metri iar viteza maxima ajunge la 320 km/h. Latimea variaza intre 10-11 metri, doar pe linia dreapta aceasta este de 15 metri.

Structura suprafetei pistei este formata din 20 cm de pietris, 20 cm de beton si 3 straturi de asfalt fiecare a cate 5 cm grosime.

Circuitul Hungaroring indeplineste cele mai stricte cerinte tehnice fiind cunoscut ca unul dintre cele mai sigure din lume.

In urma lucrarilor de reconstruire din anul 2003 linia dreapta a fost prelungita cu 202 metri; in prezent lungimea totala a pistei este de 4382.08 metri. Acestea au fost in concordanta cu FIA (Federation Internationale de l'Automobile), FOM (Formula One Management Ltd.) precum si cu federatia locala ASN (national Autosport Federation of Hungary).


circuit length
4381.08 m
number of turns
14
smallest radium
20 m
largest radius
400 m
elevation difference
36 m
length of start-straight
788.9 m
greatest slope
6.2%
largest decent7.0%

hungaroring

 

 

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

In 2009 Romanian Superbike is a part of  European Riders Cup.

All riders from this championship are included in  the  Romanian Superbike 2009 standings.

Valentinos,  Power Up and Firemotorsport, gathered together to organize the first EUROPEAN RIDERS CUP for ENDURANCE and GP (SSP-SBK).

Latest results, timing and more can be found on the official site: www.europeanriderscup.com.

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Ne-am intors din Grecia, de la Serres, dupa un weekend foarte frumos plin de adrenalina, distractie si temperaturi de peste 30 grade celsius.
Primele doua zile au fost dedicate antrenamentelor, sesiunilor de calificari si cursei de anduranta. Aceasta din urma a fost condusa si castigata de echipa Mario Plaza BGS FireMotorSport formata din Liviu Dumitrescu, Ionut Mistode si Costin Oprea. Locul 2 a fost ocupt de Daniel Vargolici, Octavian Negrea si Victor Nemes reprezentantii Amckart Racing Team iar a treia treapta din podium a gazduit echipa TEAM 33 formata din Bogdan Popovici si Zsigmond Zoltan.

La startul celei de-a doua etape Romanian SuperBike s-au prezentat peste 70 de piloti dintre care 45 au plecat din grila clasei regina. Duminica au avut loc patru curse, doua SuperBike, una SuperSport si cursa Best of The Rest organizata pilotilor care nu s-au calificat pentru grila de start a clasei A. In prima cursa SuperBike Ionut Mistode s-a calificat pe primul loc in campionat, mansa a doua a fost mai dificila, acesta fiind obligat sa-si croiasca drum spre primul loc depasind treptat pilotii Markov Velislav, Gunter Zocling si Athanasios Malamidis.

La cursa SuperSport, asa cum ne-a obisnuit, Ionel Pascota a condus detasat inca din primul tur. Lupta pentru celelalte doua pozitii ale podiumului s-a desfasurat intre pilotii Svetlin Ivanov, Lazlo Pentek, Catalin Cazacu si Stefan Popescu. Cel din urma a suferit o accidentare in timpul cursei iar locurile doi si trei au fost ocupate de Catalin Cazacu si Lazlo Pentek.

Si de data aceasta ne-a surprins numarul mare de incepatori prezenti, multi dintre ei inscrisi pentru cursurile de pilotaj organizate de scoala Moto Evolution. 
De acum incept pregatirile pentru urmatoarea etapa din Campionatul Romanian SuperBike. Ne vedem la Hungaroring!

 

User Rating: 0 / 5

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Dupa prima etapa de la Brno pilotii romani se pregatesc acum pentru a doua provocare din calendarul competitional Romanian SuperBike. In perioada 15-17 mai toti sunt invitati in Grecia, pe circuitul de la Serres unde vor avea loc antrenamente, calificari, curse pe categorii, cursuri de pilotaj organizate de scoala Moto Evolution si nu in ultimul rand distractie! Toate astea la numai 615 km de Bucuresti, care pot fi parcursi (conform ViaMichelin route planner) in aproximativ opt ore!
Sa revenim putin la Serres. Pista este indragita de multi sportivi datorita configuratiei sale ce permite si celor mai putini experimentati o evolutie buna. Aceasta are o lungine de 3.187 km cu o linie dreapta de 662 metri, noua viraje de dreapta si sapte de stanga. 
Majoritatea pilotilor sunt "imprieteniti" cu acest circuit care a gazduit pana acum cinci curse oficiale Romanian SuperBike si sa nu uitam faptul ca sezonul competitional 2009 a fost deschis cu antrenamentele din martie de la Serres.

Serres

 

Articole similare